Laravel Pulse

معرفی ابزار مانیتورینگ Laravel Pulse

filament-panels::layout.avatar.alt

علی گلکار

26 آبان 1402
1 دقیقه

Laravel Pulse یه ابزار رایگان و open source هست که به تازگی توسط لاراول معرفی شده و در هفته آینده منتشر می‌شه، Pulse گزارش‌هایی را در مورد عملکرد و استفاده برنامه شما ارائه می دهد. برای مثال می‌توانید job ها و endpoint های کند را رسد کنید یا فعال‌ترین کاربران خود را پیدا کنید و موارد دیگر.

Laravel Pulse

Laravel Pulse یه پکیج composer هست که با Livewire توسعه داده شده و به شما این امکان رو می‌ده که با کنترل کامل تمام قسمت‌هاش رو مطابق میلتون شخصی سازی کنید. شما حتی می‌تونید داشبورد Pulse رو کاملا شخصی سازی کنید!

توی این پست سعی می‌کنم امکاناتی از Laravel Pulse رو که قبل از انتشار عمومی توی سایتش به نشانی https://pulse.laravel.com معرفی شدن رو بهشون بپردازم:

Application Usage

میزان استفاده از برنامه

لیست کاربرانی که بیشترین درخواست‌ها رو به برنامه ارسال می‌کنند، با کندترین endpoint های برنامه درگیرند و یا بیشترین job ها را در برنامه‌ لاراولی ارسال می‌کنن رو می‌تونید از این قسمت بررسی کنید.

 

Server Stats

وضعیت و آمار سرور

بر CPU، حافظه memory و میزان استفاده از دیسک سرورتون نظارت کنید. برای پروژه لاراولی چند سرور را اجرا می کنید؟ بدون خستگی و عرق کردن😅 Pulse می‌تونه تمام سرورهای شما را در یک مکان مدیریت کنه.

 

Queue Monitoringمدیریت صف‌ها

دیگه به حدث و گمان موقع بهینه سازی عملکرد worker ها توی صف نیازی نیست!. آمار‌های درلحظه و تاریخی رو ببینید که چه تعداد job در حالت معلق (pending) قرار دارند، چه تعدادشون ناموفق‌ان و چه تعداد با موفقیت پردازش شدن.

 

Performanceمدیریت عملکرد و کارایی

یک نمای سطح بالا از عملکرد endpointهای برنامه رو مشاهده کنید. کندترین endpoint ها، query ها، job ها و درخواست های خروجی که بر کاربران تأثیر می گذارند رو مشاهده کنید.

 

Trending Exceptionsاستثناهای پرطرفدار!

یک بررسی اجمالی از استثناهایی (exceptions) که در برنامه اتفاق می‌افته مشاهده کنید. وجود استثناها در کنار نمای کلی سلامت برنامه به شما کمک می‌کنه تا ناهنجاری‌ها رو در کل برنامه خود پیدا کنید.

 

Deployments sectionکارت‌های سفارشی

کارت‌های سفارشی برای خودتون بسازید و اگر دوست داشتید می‌تونید اونها رو به عنوان package با بقیه توسعه دهنده‌های لاراولی به اشتراک بگزارید. حتی می تونید طرح داشبورد Pulse رو سفارشی کنید!


امکاناتی که در فوق ذکر شدند امکاناتی هستند که در لندینگ پیج اولیه Laravel Pulse معرفی شدند، و قطعا امکانات بیشتری‌هم در آینده توسط کامیونیتی اضافه می‌شه. من سعی می‌کنم اخبار و تغییرات رو در آینده تو همین پست یا پست‌های اختصاصی پوشش بدم.

تاریخ انتشار

طبق اعلام قبلی که انجام شده قراره LaravelPulse توی هفته آینده در گیتهاب منتشر بشه.

پایان/

© 1403 علی گلکار، تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ است.

\
شما آفلاین هستید!